19 de març 2024

Celebració del Perdó

El proper dimecres dia 20, en el marc de la missa de les 12:00 hores, dijous 21 a les 20:00 hores tindran lloc les celebracions comunitàries del sagrament del Perdó.

Tot seguit s’acompanya una proposta de revisió de vida per preparar aquesta celebració:

En finalitzar la quaresma, recuperem les paraules de Jesús que llegíem el dimecres de cendra. El Senyor ens exhortava a practicar el bé, amb autenticitat i ho concretava en l'almoina, la pregària i el dejuni.

L'almoina

- He estat atent a les necessitats de les persones que m'envolten? - He sabut escoltar i comprendre els neguits dels altres, o només m'ocupa i preocupa allò que m'afecta a mi? - Tracto els altres amb respecte, o amb menyspreu? Com tracto aquells que serveixen, els que fan feines de la casa, els que atenen a les botigues, els bars i restaurants? - Ridiculitzo les persones que tenen discapacitats? - Dedico part del temps del lleure a ajudar els altres? Als veïns, als qui menys tenen, als malalts?  - Col·laboro amb els meus diners a ajudar aquells que ho necessiten?   - Aporto diners i temps a entitats que treballen per la promoció i dignitat de les persones?  - Ajudo l'Església en les seves necessitats? - Soc una persona caritativa o egoista?

La pregària

- Dedico alguns moments del dia a pensar en Déu? - Sé donar gràcies per tots els beneficis que rebo d'Ell? - Contemplo i agraeixo tot el que d'Ell he rebut: la vida, la intel·ligència, la família, els amics, etc.? - En la pregària de petició, demano només per mi i per les persones properes? - O també per tots aquells que pateixen, estan malalts, o viuen en soledat? - Jesús a l'Evangeli ens diu que preguem pels enemics. - Tinc present en la meva pregària les persones amb qui no m'avinc, o pensen diferent que jo? - Prego perquè l'Esperit m'il·lumini i m'ajudi a créixer en la fe, l'esperança i la caritat? - Jesús a l'Evangeli ens adverteix: "Quan pregueu, no parleu per parlar, com fan els pagans: es pensen que amb la seva xerrameca es faran escoltar".  - Interioritzo les meves pregàries? - Em comprometo a ser coherent en la meva vida amb tot el que prego. -Tinc presents les paraules de Jesús, "els autèntics adoradors adoraran el Pare en esperit i en veritat"?

 El dejuni

- Valoro el dejuni, com una forma de ser solidari i viure en comunió amb totes les persones que passen necessitat? - Viure en comunió amb els que passen fam, m'ajuda a treballar, segons les meves possibilitats, per pal·liar la fam del món?
- El dejuni m'ajuda a apreciar els valors de l'esperit? M’ajuda a relativitzar la gola, "la bona vida" i viure només pel plaer propi? - Quina importància té per a mi, l'austeritat en la vida? - Visc sòbriament, i al mateix temps soc generós amb els pobres?
- He reflexionat sobre les paraules de l'Escriptura: "El que jo vull és amor i no ofrena de víctimes, coneixement del Senyor i no holocausts"?