01 de juliol 2023

Reflexions a la Paraula de Déu

Lectura primera 2R 4,8-11.14-16a

Eliseu li digué: «L'any que ve, per aquest temps, amanyagaràs un fill».

L'agraïment és una gran virtut. Som agraïts?

Salm responsorial 88,2-3.16-19 (R.: 2a)

.....alcem el front perquè vós ens estimeu;

el nostre rei és el Sant d'Israel,

és del Senyor l'escut que em protegeix. R.

Si creiem. De què tenim por?

 

 Lectura segona Rm 6,3-4.8-11

 ..... I sabem que Crist, un cop ressuscitat d'entre els morts, ja no mor més, la mort ja no té cap poder sobre ell.

No podem tenir por a la mort. Creiem en Crist?  En Crist ressuscitat?  No morirem, ressuscitarem, sense cap dubte.

 

Al·leluia 1Pe 2,9

Vosaltres sou un poble escollit,

un reialme sacerdotal,

una nació sagrada:

proclameu la lloança d'aquell que us ha cridat

del país de les tenebres a la seva llum admirable.

És cert, moltes vegades hem estat en tenebres, però a mesura que avancem, evolucionem, estimem, passem de les tenebres a la llum.

 

Evangeli Mt 10,37-42

En aquell temps, Jesús digué als seus apòstols: «Qui estima el pare o la mare més que a mi, no és bo per venir amb mi. Qui estima els fills o les filles més que a mi, no és bo per venir amb mi. Qui no pren la seva creu i m'acompanya, no és bo per venir amb mi. Els qui vulguin guardar la vida en poder seu, la perdran, però els qui per causa meva l'hauran perduda, la retrobaran. Qui us acull a vosaltres, m'acull a mi, i qui m'acull a mi, acull el qui m'ha enviat. 

 Jesús ens ho demana tot, però també ens ho dóna tot. Amb Jesús no hi poden haver mitges tintes. No deixem que el món que ens envolta ple de falsedats, de paranys, ens allunyi del camí,  la veritat, i  la vida.

Angelina Hurios