28 de març 2023

Celebracions comunitàries de la penitència

Les celebracions comunitàries del sagrament del perdó d’aquest temps de quaresma tindran lloc:

                       Dimecres dia 29: a les 12 del migdia 

                       Divendres dia 31: a les 8 del vespre                     

Tot seguit hi trobareu la revisió de vida per preparar la celebració individualment.

Reconcilieu-nos amb Déu i els germans, deixant-nos guiar per les paraules de Jesús, quan ens ensenya el parenostre:

1. Quan pregueu, no parleu per parlar, com fan els pagans: es pensen que amb la seva xerrameca es faran escoltar. No sigueu, doncs, com ells, que bé sap el vostre Pare de què teniu necessitat abans que li ho demaneu.
La pregària per a una relació personal amb Déu? o només és un anar recitant rutinàriament oracions apreses de petit?

Procuro pregar amb regularitat o només en moments excepcionals?

2. Pare nostre que esteu en el cel
Com visc la meva relació amb Déu? com la d'un fili, filla que se sap estimat pel seu pare/mare? o com la d'un ésser que em vigila i m'infon temença?
Déu és el meu pare/mare i també el pare nostre, el pare/mare de tots.

Em comporto com un bon germà amb les persones amb qui em relaciono?

Discrimino i menyspreo els que considero que no pertanyen al meu estatus social?

3. Sigui santificat el vostre nom
En la meva vida -paraules, obres, pregària- ajudo que el nom de Déu sigui conegut i estimat pels que m'envolten.

Em preocupo perquè els més menuts de la família rebin una educació cristiana?

En el meu treball, en les relacions socials em manifesto, amb naturalitat, com a creient?, o me n'avergonyeixo?

4. Vingui a nosaltres el vostre Regne.
El Regne de Déu és un regne etern i universal. Regne de la veritat i la vida , el Regne de la santedat i la gràcia. El Regne de la justícia, l'amor i la pau. Prego, treballo i desitjo que aquest Regne sigui una realitat entre nosaltres?

¿Tinc com un dels meus objectius més preuats fer el possible perquè en la nostra societat i en els ambients que em moc, no hi hagi discòrdies, odis, ni injustícies?

5. Facis la vostra voluntat, així en la terra com es fa en el cel
Sant Pau ens ensenya que la voluntat de Déu és: "vol que tots els homes se salvin i arribin al coneixement de la veritat." (1TM 2,4).

És sempre la veritat el que guia la meva conducta? o per conveniències, interessos, prefereixo desconèixer la veritat i viure en l'error?

Prego perquè Déu m'ajudi a descobrir en la meva vida quina és la seva voluntat?

6. El nostre pa de cada dia, doneu-nos Senyor el dia d'avui
Agraeixo a Déu els aliments que prenc cada dia? Demano a Déu que m'ajudi a ser sensible a les necessitats dels pobres? ¿Actuo perquè la justícia i el compartir permetin que l'abundància d'uns cobreixin les necessitats dels altres? 

Valoro l'Eucaristia com el pa que alimenta la meva fe?.

7. Perdoneu les nostres culpes, així com nosaltres perdonem els nostres deutors
¿Prego a Déu per tenir el coratge i també la humilitat de reconèixer que soc pecador? ¿Soc conscient que per rebre el perdó de Déu, haig de demanar insistentment el do de la conversió? Sé demanar perdó a aquells que he fet mal , de paraula, obra o omissió? Soc misericordiós envers els altres? o soc intolerant envers les persones que no coincidim en les idees o en les seves actuacions?

8. No permeteu que caiguem en temptació i deslliurem-nos de qualsevol mal.
En un món secularitzat, hedonista, ple de desigualtats, sovint masclista, demanem tots en aquesta celebració, que el Senyor ens ajudi a viure evangèlicament i a ser sants.