05 d’abril 2022

Celebracions comunitàries de la penitència

Les celebracions comunitàries del sagrament del perdó d’aquest temps de Quaresma tindran lloc: Dimecres dia 6 a les 12 del migdia i Divendres dia 8 a les 8 del vespre.             

Tot seguit hi trobareu la revisió de vida per preparar la celebració individualment, mitjançant a
lguns punts a considerar a la llum de l’evangeli del diumenge V de Quaresma (Cicle  C -Jn. 8, 1-11).

 

1. Jesús se n'anà a la muntanya de les Oliveres. Però de bon matí es va presentar de nou al temple. Tot el poble acudia cap a ell. S'assegué i començà a instruir-los.

Jesús ens instrueix amb la seva paraula.

a) Llegeixo i medito habitualment la Paraula de Déu? Procuro estar atent a les eucaristies dominicals quan es proclamen les lectures?

b) Tinc present, en la meva vida, la Paraula de Déu, especialment l'Evangeli?

c) Reconec que quan medito l'Escriptura, és Déu mateix que em parla i s'adreça al meu cor?

 

2. Llavors els mestres de la llei i els fariseus li van portar una dona que havia estat sorpresa en el moment de cometre adulteri.

Com en l'antic Israel, en el nostre món hi ha prejudicis per motiu de sexe, de raça, de cultura, econòmics. Els mestres de la llei i fariseus, només culpen la dona de l'adulteri, i no pas l'home.

a) Discrimino i ridiculitzo en les meves actuacions i paraules a persones per causa del seu origen, sexe, creença, color de la pell, orientació sexual?

b) Acompanyo i ajudo a les persones que són discriminades?

d) Denuncio i no afavoreixo les organitzacions, els partits polítics, que propugnen la xenofòbia envers els immigrants?

 

3. La posaren (a la dona) allà al mig, li digueren: Mestre, aquesta dona ha estat sorpresa en el moment de cometre adulteri. Moisès en la llei ens ordenà d'apedregar aquestes dones. I tu, què hi dius?

El mestres de la llei i els fariseus perverteixen la llei, la llei és donada per Déu per salvar, no per condemnar.

a) Quina imatge tinc del Déu de Jesús ? Un Déu que és jutge, i castiga? o del Déu que el Senyor ens mostra a les Benaurances?

b) Amb motiu de la guerra d'Ucraïna i de les altres guerres que hi ha en el nostre món, prego a Déu per la pau? Per la reconciliació entre tots els homes? Perquè Jo sigui persona de pau?

c) Davant de les ofenses, perdono? Busco la reconciliació ? O soc venjatiu?

 

4. Li feien aquesta pregunta per parar-li una trampa i tenir de què acusar-lo. Però Jesús es va ajupir i començà a escriure a terra amb el dit. Ells continuaven insistint en la pregunta. Llavors Jesús es va posar dret i els digué: Aquell de vosaltres que no tingui pecat, que tiri la primera pedra.

Jesús respon a les acusacions amb una aparent indiferència, silenci, no els mira a la cara, escrivint a terra, per acabar fent-los, a ells i a nosaltres, la gran pregunta: Qui de nosaltres és lliure de pecat? “Aquell de vosaltres que no tingui pecat, que tiri la primera pedra”.

a) Soc conscient de tot el que significa aquesta afirmació de Jesús?

b) Jutjo als altres amb la mateixa mesura que em jutjo a mi mateix? o no veig la biga al meu ull?

c) Soc capaç d'adonar-me de les meves faltes de fe, esperança i caritat?

 

5. Jesús es posà dret i li digué: Dona, on són? ¿Ningú no t'ha condemnat? Ella va respondre: Ningú, Senyor. Jesús digué: Jo tampoc no et condemno. Ves-te'n, i d'ara endavant no pequis més.

Els mestres de la llei i els fariseus, amb el cap cot, han deixat sola la dona amb Jesús. Ara Jesús, sí que mira als ulls a la dona, la perdona i li diu no pequis més.

a) Soc conscient que en rebre el perdó de Déu, estic també, pregant a Déu perquè m'ajudi a no pecar més?

b) Aquella dona passà de la por de morir apedregada, a la joia de ser perdonada i poder gaudir de la vida. Hem considerat el que significa que amb Jesús hem passat de mort a vida?

c) Per últim, intensifico aquest darrers dies de Quaresma, la pregària, la caritat i l'amabilitat envers els altres, per poder celebrar amb profunda alegria, la Pasqua de Jesús?