08 de maig 2021

Reflexions a la Paraula de Déu

Tothom que estima és fill de Déu 

Llavors Pere prengué la paraula i digué: “Ara veig de veritat que Déu no fa diferències a favor d’uns o d’altres. Déu acull tothom qui creu en ell i fa el bé, de qualsevol nacionalitat que sigui”. 

Homes i dones de bon seny ho van explicitar en la Declaració Universal dels Drets Humans. L'any 2009, el text de la Declaració va ser traduït a 370 idiomes. 

L’Esperit de Déu omple l’univers. Per accedir-hi i rebre’l, únicament cal estimar Déu i tota la seva creació,  i estimar totes les persones d’aquest món. No exclou ningú. 

Déu és sempre present i estima tota la humanitat. S’ha fet present en Jesús que ens  dona a conèixer l’amor del Pare. 

Avui hem d’actuar nosaltres. Són les nostres mans les que cada dia, juntament amb les nostres paraules de concòrdia i amb el nostre testimoni, poden  treure l’odi del nostre costat  i transmetre una alegria plena  de goig al nostre entorn. Les notícies de cada dia (comerços tancats, expedients de regulació d’ocupació, tragèdies provocades per accidents que deixen famílies trencades, violències de gènere, persones injustament  empresonades per haver defensat drets, la Covid-19...) han sembrat por, incerteses, patiments i morts. Tots tenim un do, pot ser més petit o més gran: reflexionem i en la nostra interioritat el trobarem. Potser serà un do de paciència, consell, hospitalitat, esperança, generositat, consol, fortalesa, optimisme, acompanyament, equanimitat, prudència, o mil més. Si ens ho proposem, el trobarem, i podrem  ajudar molta gent del nostre costat. Ens diu el papa Francesc: “Hem d’involucrar el país en un projecte comú que beneficiï no sols un grup de persones, sinó totes les persones que viuen en la misèria. No podem ser-hi indiferents”. 

Diu l’Evangeli d’avui: “Manteniu-vos en l’amor que us tinc. Si observeu els meus manaments, us mantindreu en l’amor que us tinc, com jo també observo els manaments del meu Pare i em mantinc en l’amor que em té. Us he dit tot això perquè tingueu l’alegria que jo tinc, una alegria ben plena. El meu manament és que us estimeu els uns als altres tal com jo us he estimat.” 

Totes les lectures d’avui ens parlen de l’estimació i l’amor que hem de donar. Aquesta  és la transcendència de la Bona Nova.

Pere Rius