22 de març 2021

Celebracions comunitàries de la penitència

Les celebracions comunitàries de Quaresma del sagrament del perdó tindran lloc:

Dimecres dia 24:     a les 12 del migdia

Divendres dia 27:   a les 8 del vespre

Revisió de vida

Amb humilitat, i a la llum de la pregària del parenostre, revisem si hi ha coherència entre el que preguem i  el que vivim

 

Quan pregueu, no parleu per parlar, com fan els pagans: es pensen que amb la seva xerrameca es faran escoltar. 

Interioritzem les nostres pregàries? O diem oracions, fem el senyal de la Creu, assistim a missa, per costum i no ho vivim com un moment intens de comunió amb Déu i els germans?

 

Pare nostre, que esteu en el cel, sigui santificat el vostre nom;

Experimento a Déu com a pare estimat i proper? Poso en ell la meva confiança, o em refio molt més de mi mateix? o dels que tenen diners?  o dels qui manen? Estimo  tots els homes com a germans, fills del mateix pare ?

 

Sigui santificat el vostre nom;

Sóc testimoni de  l’amor de Déu davant de la meva família, companys, per la meva forma d’estimar? de viure?  de parlar?  d’actuar? Respecto el nom de Déu i accepto la seva presència misteriosa en totes les persones?

 

Vingui a nosaltres el vostre regne;

Els  meus treballs, i també tots el meus anhels, són coherents amb la construcció del Regne de Déu? Ofereixo esperança als qui no en tenen? Practico la justícia? Treballo per la pau? Defenso la veritat? Se’m remouen les entranyes quan hi ha discriminació i desigualtats? i faig el que puc perquè tot home o dona pugui viure en dignitat?

 

Faci's la vostra voluntat, així en la terra com es fa en el cel.

Prego a Déu i demano consell per saber discernir el que Déu vol de mi? Quan llegeixo l’evangeli ho faig  amb una actitud de conversió i cercant el que Déu vol? O més aviat hi busco trobar la conformitat amb la meva voluntat?

 

El nostre pa de cada dia doneu-nos, Senyor, el dia d'avui;

Sóc agraït a Déu per l’aliment  de cada dia? Ser donar gràcies per les possibilitats que Déu m’ofereix cada dia? Soc solidari amb aquells que no tenen aquest pa de cada dia? Prego i ajudo econòmicament els pobres, els països amb menys recursos?

 

I perdoneu les nostres culpes, així com nosaltres perdonem els nostres deutors;

Estic convençut que Déu és pare i mare, que és Déu ric en l’amor i que perdona sempre? Sé perdonar als altres les ofenses que m’han fet? Sóc rancuniós i tinc afanys de venjança?  Tinc la sinceritat amb mi mateix de reconèixer-me pecador? Sé demanar perdó, tant per les petites coses, com per les grans ofenses?

 

I no permeteu que nosaltres caiguem en temptació;

Sóc crític amb els comportaments i formes de vida de la nostra societat? Prego a Déu perquè em doni la saviesa del discerniment per saber destriar el blat del jull que hi ha entre nosaltres? Demano l’ajuda de Déu per ser fidel a la seva voluntat i no deixar-me emportar pels meu temperament, manies, mal caràcter, etc.?

 

Ans deslliureu-nos de qualsevol mal.

Prego a Déu perquè m’ajudi a fer el bé i no el mal? La millor manera de lluitar contra el mal és fer el bé, ¿és aquesta la meva actitud?

 

Amén.

Amén , Amén, Amén. Senyor, ajuda’ns en el final  d’aquesta Quaresma a no oblidar-nos del sofriment del nostre món per culpa de la pandèmia, que la pregària del Parenostre,  el sagrament de la Reconciliació, sigui un moment fortament espiritual per demanar al Déu de Jesús, el seu perdó i la pau per celebrar dignament la Pasqua de Jesús .