24 de gener 2016

Reflexions a la Paraula de Déu

L’aclamació preludi de l’evangeli d’avui diu, en paraules de Jesús: el Senyor m’ha enviat a portar la Bona Nova als desvalguts, a proclamar als captius la llibertat. Davant d’aquestes paraules pronunciades amb el poder de l’Esperit per Jesús fa uns dos mil anys em faig aquesta pregunta: per què no tenen força suficient per foragitar el mal del nostre món? És que no sé on mirar, ni escoltar perquè penso que és vàlida la frase tan antiga homo homine lupus (l’home és per l’home un llop).

Em fa l’efecte que no hi ha solució; com si la vida de les persones perdés cada dia valor, com si la mentida superés la veritat, com si la pròpia satisfacció estigués per sobre de tothom i com moltes d’altres realitats. Pensar en tot això sense veure una solució em desanima. Jesús, amb la força de l’Esperit, no podria posar remei a aquest desgavell mundial? Crec que ho podria fer però seria en detriment de la nostra llibertat i no hi ha ningú que respecti aquest do com Jesús.

No us penseu que el desgavell mundial sigui cosa exclusiva dels nostres temps perquè, pocs anys després que Jesús tornés al Pare, els deixebles i Sant Pau tenien problemes amb la comunitat de creients, i més tard amb les persecucions que van patir els fidels. Eren temps de gran dolor. Tots desitjaven el que en deien la Parusia, és a dir, la segona vinguda de Jesús. Encara no ha arribat.

En el meu món petit de cada dia faré el que pugui.

Completo l’aclamació: I a proclamar l’any de gràcia del Senyor.

Que ho sigui el 2016.

Àngel Oliva