06 d’agost 2011

Reflexions a la Paraula de Déu

NO TINGUEU POR!

Jesús estava anguniós perquè la barca dels seus deixebles tenia el vent en contra i les ones impedien avançar. Es feia molt tard i el Mestre decidí endinsar-se a la mar caminant sobre les ones a l’encontre dels seus deixebles. Ja coneixeu la resta d’aquest evangeli de Mateu.

En aquesta història hi veig dos aspectes: un extraordinari i un altre important. És extraordinari que Jesús camini sobre l’aigua; és irrepetible, és propi del Fill de Déu. L’important és el sentiment d’estimació del Mestre tal com dels deixebles. Quina alegria tenen quan el veuen i els diu: no tingueu por! Sempre els evangelis tenen un gran sentit pedagògic que hem d’aplicar a les nostres vides i avui Jesús ens diu que no hi ha res més important que l’estimació. Com seria el món si la força que ho mogués tot fos l’amor i no és així.

Puc trobar-me patint dolors i inconvenients que intento salvar de la millor manera possible; per tant he comprovat que la felicitat és un mite impossible. El que sí que existeixen són les petites felicitats, els moments positius que vivim i si algun d’aquest està promogut per l’amor forma part de les petites felicitats de primer ordre que cal assaborir. Estimo la meva família i la família m’estima. Que bé em trobo amb els meus amics, comparteixo la fe i el somriure a la meva comunitat i això és bo.

De vegades en arribar a la nit i el son triga, amb la meva imaginació vaig reunint petites felicitats d’amor. Fins i tot en faig una muntanya i amb la força del pensament m’enfilo al cim i miro a prop i miro lluny i no tinc por.

Àngel Oliva