31 de març 2010

Pregària de sant Joan Maria Vianney, el rector d’Ars

Sant Joan Maria Vianney va néixer el 1786 a Dardilly, al nord-oest de Lió, i va morir el 1859 al petit poble d' Ars, a 30 kilòmetres de Lió,  d’on va ser rector des de l’any 1818 fins a la seva mort. La pregària que aquí reproduïm és un bon exemple de la seva fe:

Jo us estimo, Déu meu,
i el meu únic desig és estimar-vos
fins al darrer sospir de la meva vida.
Jo us estimo, oh Déu infinitament amable,
i m’estimo més morir estimant-vos
que viure un sol instant sense estimar-vos.
Jo us estimo, Déu meu, i només desitjo el cel
per la felicitat d’estimar-vos perfectament.
Jo us estimo, Déu meu, i només temo l’infern
perquè allà no hi haurà
el dolç consol d’estimar-vos.
Oh Déu meu, si la meva llengua
no pot dir en tot moment que us estimo,
almenys vull que el meu cor us ho repeteixi
tantes vegades com respiro.
Feu-me la gràcia de sofrir estimant-vos,
d’estimar-vos sofrint,
i d’expirar un dia estimant-vos i sentint que us estimo.
Com més m’apropo a la meva fi ,
més us demano que feu créixer i perfeccioneu
el meu amor per vós.