22 d’agost 2020

Reflexions a la Paraula de Déu

Qui és per mi Jesús?

Mateu, a l'Evangeli, ens presenta a Jesús preguntant als deixebles ¿Què diu la gent del Fill de l'home?; i vosaltres, ¿qui dieu que sóc? I ells li responen el que diuen uns i altres i concretament Simó Pere li contesta que Jesús és el Messies, el Fill de Déu viu.

 Si em preguntéssim avui ¿què diu la gent de Jesús? respondria que crec que molts no saben qui és Jesús, per altres potser és un personatge històric, un home bo, un incomprès, un revolucionari, un activista, que no se'n va sortir i el van matar, però que està allà en la història, passat de moda, que els és indiferent. Per moltes de les persones que conec és això, però per les del meu cercle familiar i d'amics, pels que ens diem cristians, qui és Jesús? i més concretament, si m'interpel·lo a mi mateixa i em pregunto: qui és per mi Jesús? Que responc?

 A cercar resposta m'ajuda el Salm: "Enalteixo el vostre nom, perquè estimeu i sou fidel, sempre que us invocava m'heu escoltat; el vostre amor perdura sempre" i em  venen a la ment  unes paraules que diu sovint mossèn Josep Maria Jubany i que, amb el seu permís, me les he fet meves: "Déu és bo i ens estima". Doncs per mi Jesús és això és bo i ens estima, m'estima, estima a tota la humanitat.

 Jesús és un germà, un amic, que el tinc amb mi sempre, en els moments bons i en els moments difícils, camina amb mi, amb nosaltres, ens va marcant el camí, tot i que moltes vegades resulti incòmode,  seguir-lo sigui anar a contracorrent i fem com si no hi fos.  

 A Jesús no el preocupen la litúrgia, les doctrines ni els dogmes. Per Jesús allò que és veritablement important és la felicitat de tots i que tothom tingui una vida digna, perquè ens estima a tots i vol el millor per a tots.

 Massa sovint, els cristians ens entrebanquem en el camí precisament per voler seguir doctrines, dogmes i litúrgia i oblidem l'important: la persona, la que pateix, la que volen desnonar, la que passa gana, la que no té un sostre, la que ha patit o està patint la pandèmia, personalment o d’una persona estimada, la qual a causa de pandèmia s'ha quedat sense feina o sense el seu negoci, la que necessita que l'escoltin.....

 Deixem-nos guiar per Jesús, seguim-lo sempre, no el defugim i preocupem- nos, com Ell, de totes les persones que d'una manera o altre pateixen. 

                      Maite Cura