08 de setembre 2019

Reflexions a la Paraula de Déu

Com podria l’Amor no ser estimat?

L’Església avui ens convida a meditar l’Evangeli que ens relata Lluc (14, 25-33), el deixeble de Sant Pau, a qui anomena «el metge estimat» i «l’únic que s’ha quedat amb mi» (Col 4,14 i 2 Tm 4,11). Veiem com Lluc va ser fidel al que va escoltar de Pau: ens en va deixar constància amb el seu relat i el seu exemple de vida.

La primera part d’aquest Evangeli d’avui ens parla de que hem d’estimar a Déu sobre totes les coses, fins i tot, la pròpia vida; i afegeix «Qui no porta la seva creu i em segueix, no pot ser deixeble meu».
Segles més tard Benet XVI ens diu «Amor a Déu i al proïsme són inseparables, són un únic manament».*

Aquest manament que ens sembla tan difícil i dur de seguir, queda aclarit a (Mt 11,28-30): «En aquell temps, Jesús digué: Veniu a mi tots els qui esteu cansats i afeixugats, i jo us faré reposar. Accepteu el meu jou i feu-vos deixebles meus, que sóc benèvol i humil de cor, i trobareu el repòs, perquè el meu jou és suau, i la meva càrrega, lleugera».

Al comentari de l’Evangeli d’avui, a Espai sagrat trobem les paraules de Jaume Roig, sí «Jesús no ha vingut a que jo renunciï a tot, sinó que el trobi en tot i sàpiga viure la seva trobada i els seus valors en la història de cada dia».**

Tota la humanitat ha tingut sempre necessitat de Déu; ens ho recorda el bisbe Torras i Bages que va escriure: «La necessitat de Déu és una de les primeres necessitats humanes». ***

Déu és amor, és un Pare bo que ens ha creat, l’ésser humà és la prova del seu infinit amor. Així, doncs, no ens demana res que no ens hagi donat per endavant i amb escreix.

Sant Bernat va deixar escrit «Com podria l’Amor no ser estimat?» (Sobre el Càntic dels Càntics).****

Tots els pares volem que els nostres fills ens estimin i segueixin els nostres consells: no desitgem, doncs, el mateix que Déu ens demana en aquest Evangeli?

Rosa Maria Olivella

***********************************************
* Benet XVI. Déu és amor, p. 36
**Roig, Jaume. Espai sagrat. https://www.espaisagrat.org/node/186963
***Alimbau i Argila, Josep Maria. Paraules per al silenci, p. 68
**** https://www.esglesiabarcelona.cat/santoral/20-dagost/