16 de març 2010

Catequesi: Revisió de vida per a la Celebració del Perdó

Els infants més grans de la catequesi, a partir de deu anys, rebran aquests dies el Sagrament del Perdó. Prèviament se'ls hi proposa una revisió de vida per a què puguin reflexionar.

REVISIÓ DE VIDA * QUARESMA 2010 (Lluc 15, 11-24)
Un home tenia dos fills. El més jove digué al pare: Pare, dóna'm la part que em toca de l'herència. El pare els va repartir els béns. Després de no gaires dies, el fill més jove va aplegar totes les coses i se n'anà a una terra llunyana, i allí va malversar tots els seus diners vivint de festa en festa.

Quan ho hagué gastat tot, vingué una gran fam en aquella terra i va començar a passar necessitat. Es va llogar a un dels ciutadans d'aquella terra, el qual el va enviar als seus camps a pasturar porcs. Desitjava omplir el seu ventre amb les garrofes que menjaven els porcs, però ningú no li'n donava. Llavors, reflexionà i es digué: Quants jornalers del meu pare tenen pa en abundància, mentre jo m'estic morint de fam! M'alçaré i aniré al meu pare, i li diré: Pare, he pecat contra el cel i contra tu, i ja no sóc digne de ser anomenat fill teu, tracta'm com un dels teus jornalers.

Se n'aná cap al seu pare, i quan encara era lluny, el sue pare el veié i es commogué, i va córrer, se li tirà al coll i el besà. El fill li digué: Pare, he pecat contra el cel i contra tu, i ja no mereixo que em diguin fill teu. Però el pare digué als criats: Traieu la roba més bona i vestiu-lo, i poseu un anell en la seva mà i calçat als seus peus. Porteu el vedell gras i mateu-lo. Mengem i fem festa: Perquè aquest fill meu era mort, i ha tornat a la vida; estava perdut, i l'hem retrobat. I van començar a fer festa.



TOTS ENS PODEM EQUIVOCAR ... PERO DÉU ENS PERDONA SEMPRE!


· Em recordo de Déu en la meva vida? Li reso, per exemple al matí o al vespre? Vull viure de veritat com a fill seu?

· A casa, Em porto bé? Estimo al pare i la mare? Els faig cas? Ajudo a casa amb alegria i sense rondinar? Estimo als meus germans? Estimo als meus avis? Els tracto bé?

· A l'escola, treballo de valent? Faig cas dels mestres? Dono bon exemple als altres companys? Procuro no espatllar el material de classe?

· Amb els amics, sóc un bon company? Estic disposat a ajudar als altres quan ho necessiten? Em preocupo dels nois i noies a qui ningú no fa cas?

· Em burlo dels que no ho fan bé a classe, o dels que sempre perden als jocs, o dels que no tenen tantes coses com jo?

·
Em barallo amb els altres nois o noies? Vull tenir sempre la raó i que tothom faci el que a mi m'agrada? Tinc antipatia o odi algú?

· He pres coses que no eren meves? Dic mentides?

·
Sóc servicial? Comparteixo amb els altres les coses que tinc? Miro d'ajudar d'alguna manera als pobres i tots els que s'ho passen malament? Miro d'estimar tal com Jesús estima?