Instagram WhatsApp YouTube

22 de juny 2026

El Consell Pastoral de Sant Ildefons defineix el nou curs amb l’eix de la dignitat humana


Gelida, el lloc. Dissabte 20 de juny, el dia. El motiu? La reunió extraordinària de fi de curs del Consell Pastoral de Sant Ildefons. Les persones que en formen part van dedicar tot el matí, i part de la tarda, a reflexionar sobre la planificació pastoral de la comunitat en un ambient de participació i corresponsabilitat.

La jornada es va iniciar amb la lectura del poema “Si m’haguessis fet néixer” del poeta Màrius Torres, una invitació a pensar sobre la condició humana, la llibertat, el dubte i la relació amb Déu, que va marcar el to de tota la sessió.

Consolidar, millorar i innovar eren les premisses per avaluar les diferents activitats del curs. Es va destacar especialment el treball al voltant de dos eixos: la pau i la pobresa segons la “Dilexi te”, que han vertebrat bona part de les activitats del curs que ara s'acaba. També és va constatar un augment de la participació en les diferents trobades i en les pregàries, així com en les catequesi d’adults que dirigeix l'Anton Ramon Sastre.

Una avaluació molt positiva i sorprenent van tenir tres accions noves i diferents que s’han fet aquest curs: l’anada a Sant Josep de la Muntanya en una mobilització transgeneracional per la pau, les dues sessions de lectura compartida de “Dilexi te”, i el recull de propostes al mes de maig amb una gran participació en línia.

Es van destacar dues activitats que no són massa conegudes però que fan una tasca molt important: el grup de meditació cristiana que cada dilluns es reuneix a les 7 del vespre durant una hora, i el grup de pregària i reflexió que es troba cada 15 dies sota el guiatge de l’Esther Bochita. Són dos activitats que el Consell va creure que s’han de fer conèixer més perquè aporten espais molt apreciats de silenci, pregària i reflexió.

També es va valorar la feina silenciosa feta pel grup de la pastoral de les persones grans, i el compromís i il·lusió del grup de catequistes que porten la Catequesi setmanal i la Catequesi Familiar. Un altre motiu de satisfacció va ser la col·laboració de l’Esplai i dels Escoltes en moments que s’ha sol·licitat la seva participació.

Una de les propostes que es va fer en el Consell de juny de l’any passat va ser dur a terme dijous i dissabtes la Celebració de la Paraula. Un grup de 6 persones laiques s’encarreguen de la seva preparació i l’experiència està resultant molt enriquidora.

La segona part de la reunió es va centrar en l’anàlisi de les aportacions recollides en la consulta participativa del mes de maig. D’aquest procés en va sorgir el nou eix transversal per al curs vinent: la dignitat humana. Es preveu iniciar-lo amb el treball sobre la primera i recent encíclica “Magnifica humanitas” del papa Lleó XIV i aprofundir, durant el curs, diferents qüestions, com ara l’impacte de la intel·ligència artificial en la dignitat de la persona.

Entre les propostes concretes rebudes, es va acordar fer una marxa per la dignitat fins a algun monestir de Barcelona, una jornada festiva amb un dinar compartit per celebrar la festivitat de Sant Ildefons i un taller de manualitats per afavorir la vida comunitària.

Una de les iniciatives més visibles, si finalment es pot portar a terme, serà ampliar l’horari d’accés a l’església, amb la porta visiblement oberta, com a signe que Sant Ildefons vol ser una comunitat oberta i un espai de silenci i pregària on tothom és acollit.

El Consell va expressar la voluntat d’aplicar el màxim d’idees recollides de manera transversal, evitant dinàmiques fragmentades. L’objectiu és que les activitats responguin a les inquietuds reals de la comunitat i reforcin el sentit de pertinença compartida. En aquest marc, es va voler agrair la implicació de totes les persones que en formen part, així com l’estima i la il·lusió amb què es viu la parròquia.

La sessió va ser una jornada de treball enriquidor, marcada per la voluntat d’escolta. El dinar compartit i la sobretaula, plena de bon humor, anècdotes, i reflexions sobre la recent visita papal, van posar de manifest la vitalitat d’una comunitat que vol continuar discernint el seu camí amb llibertat, tenint en compte la condició humana, i en relació constant amb Déu.