10 d’abril 2016

Reflexions a la Paraula de Déu

“M’estimes més que aquests?”

En el relat de l’Evangeli, Jesús s’aparegué novament a uns quants deixebles, en un moment en què estaven cansats i abatuts perquè no pescaven res malgrat feia hores que ho intentaven i no tenien res per menjar. Jesús, que aparentment és un desconegut, els diu: ”Tireu la xarxa a la dreta de la barca i pescareu”. Els deixebles fan el que Ell els diu i ja no poden treure la xarxa de tan plena de peixos. Després els convida a compartir els peixos, cuinats en unes brases i amb pa, que ha preparat Ell per esmorzar. Ningú no s’atreveix a preguntar-li qui és, però tots saben ja que és Jesús.

Ens mostra així Joan, que la intervenció de Jesús fa canviar les coses. Ens fa prendre consciència de la realitat, ens fa adonar que per negativa que sigui aquesta realitat, per difícils que siguin les coses, no podem restar aturats, hem d’actuar i si no ens en sortim, tornar-hi, sense defallir. I ens convida a compartir el que tenim.

Seguint amb el relat, Jesús, desprès d’esmorzar, pregunta a Pere: m’estimes més que aquests? Pere li contesta: sí, Senyor, ja ho sabeu que us estimo. I dues vegades més Jesús li pregunta: m’estimes? I el mateix li respon Pere, malgrat que l’havia negat tres vegades. Ara que Jesús ha ressuscitat, ara Pere mostra el seu amor a Jesús, qui li confia la missió d’esmerçar el seu amor en servir els altres -“Pastura les meves ovelles”, li diu les tres vegades- I acaba dient-li: -“Vine amb mi”.

Jesús interpel·la a cadascun de nosaltres i ens fa la mateixa pregunta: m’estimes? La nostra resposta ha de ser la mateixa que la de Pere: Tu saps que t’estimo. I t’estimo malgrat les meves febleses, les meves negacions, equivocacions, infidelitats, tu ho saps que t’estimo.

I la mateixa missió que a Pere, Jesús ens confia a cadascun de nosaltres: que manifestem el nostre amor a Ell amb amor a tots els altres, als més propers, als familiars, als amics, als veïns, coneguts i sobretot als necessitats.

A nosaltres també ens diu Jesús: “Vine amb mi”.

SEGUIM-LO, DONCS, SENSE POR.
Maite Cura