24 d’octubre 2009

Catequesi: 6è grau

Els infants de la Comunitat de Sant Ildefons estan començant aquests dies el curs 2009-2010 de la Catequesi. Als més grans, els nois i noies de 6è grau, se'ls proposa fer un pas més endavant: fer-se més conscients sobre el què creiem, sobre el significat de la nostra Fe, i sobre la importància de la pregària en aquesta recerca constant de Déu i Jesucrist.

Pregar no és més que ser capaç d’aturar-nos i escoltar el que ens corre per dins… les emocions i els sentiments… sentir de vegades la presència d’algú que ens parla a cau d’orella o que ens acompanya en aquests moments de joia o d’angoixa. No sol ser fàcil trobar aquest moment però podem fer-ho de moltes maneres diferents. Aquí es proposa una forma ben simple: llegir un breu text i escoltar una cançó durant uns minuts...intentant interioritzar el que ens suggereixen ambdues coses :

Pregària per a principiants

Senyor, no sé què demanar-te; només tu coneixes quines són les meves autèntiques necessitats. Tu m’estimes més que no sé estimar-te jo.

Ajuda’m a veure les meves necessitats reals que em romanen amagades i aquells sentiments que només tu coneixes dins del meu cor. Només puc esperar en tu perquè només tu ho saps tot de mi.

Moltes vegades no sé com agrair el que em passa cada dia i com demanar-te perdó per totes les febleses i el mal que podem fer als nostres germans. Només tu saps trobar les paraules dins del meu cor.

Senyor, guarda’m en el teu amor. Com tu vols que jo guardi els altres dins meu. Fes que no perdi mai l’esperança. Sóc a les teves mans i en tu trobo la meva força i el bon humor.

Dóna’m un cor pur a fi que hi vegi, un esperit humil per què hi senti, l’amor per servir els meus germans, la fe per restar en tu i retrobar-me a mi mateix. Tu a qui no conec, tot i que sóc teu. Tu a qui sovint no comprenc però que guies sempre els meus passos.


Pregària d’un soldat mort a la Segona Guerra Mundial

Escolta’m Déu meu, jo mai no he parlat amb tu !
Avui et vull saludar. Com va això ? No sé si ho saps però em deien que no existies, i jo m’ho vaig creure.

Mai no havia pogut adonar-me’n de la teva gran obra, però ahir ho vaig veure clar en el cràter de l’obús : vaig veure el cel ple d’estrelles i vaig veure que m’havien enganyat.

Ja és ben curiós que en aquest terrible infern he trobat la llum per mirar la teva cara. Després d’això, no tinc moltes coses per dir-te, només que m’alegro d’haver-te conegut.

Aquesta nit hi haurà l’ofensiva, però no tinc por, et noto al meu costat. Ara acaben de donar el senyal i t’he de deixar. T’he agafat afecte.

Et voldria dir encara que, com ja saps la lluita serà molt dura, i potser aquesta nit trucaré a la teva porta. Encara que mai havíem estat amics, em deixaràs entrar ?

Mira, estic plorant. Veus Déu meu, ara ja no penso que sóc dolent. Ara haig de marxar. Bona sort ! És estrany, però ara ja no em fa por la mort.

Dios (Pedro Guerra)

Alguien lo vio
en el bolsillo de la nigeriana
que embarazada
atravesó el estrecho.
Alguien lo vio
buscando un hueco entre los refugiados
que en Ingushetia
son como deshechos.

Vela por nosotros
y por nosotras, vela.
Muchas y muchos
creen que existe
y, justo
y generoso,
vela por nosotras
y por nosotros,
dicen que vela.

Alguien lo vio
en la mirada del muchacho negro
que lleva al hombro
un arma de combate.
Alguien lo vio
en los burdeles sucios de Manila
junto a la niña
que vendió su padre.

Vela por nosotros
y por nosotras, vela.
Muchas y muchos
creen que existe
y, justo
y generoso.
Vela por nosotras
y por nosotros
dicen que vela.


Y es que somos iguales.
Todas y todos, sí,
somos iguales
ante sus ojos.

Alguien lo vio
entre los huesos de las mexicanas,
desperdigados
por todo el desierto.
Alguien lo vio
cuando el sicario se guardó el revolver
y entre los coches
descansaba el muerto.

Vela por nosotros
y por nosotras, vela.
Muchas y muchos
creen que existe
y, justo
y generoso.
Vela por nosotras
y por nosotros
dicen que vela.

Vela por nosotros
y pr nosotras,vela.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

M'encanta anar a la catequesi, ademés visito la pàgina web de:
pregaria.cat
És entretinguda i parla sobre la catequesi.
L'apartat més interessant per mi, és el de l'Evangeli en vinyetes.
Aquesta pàgina de Sant Ildefons està molt treballada. És molt interessant. Mireu-la tota!
Us agradara!

Anònim ha dit...

Una altra anònima diu:

M'agrada de web, ÉS MOLT CHULA